امور فناوری اطلاعات امور فناوری اطلاعات مرکز تهران، با هدف بالا بردن روز افزون سطح کیفی امور فناوری اطلاعات و پشتیبانی هرچه بهتر از ارتباطات داخلی و اینترنتی ، با نظارت و کنترل بر بیش از 200 کاربر و رایانه اقدام به پیگیری و انجام تمامی امور مربوط به زیرساختها ، امنیت شبکه ، امور نرم افزاری و سخت افزاری به شرح زیر می نماید: 1. ارتقا امنیت شبکه و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز هرگونه اختلال در شبکه و پیشگیری از حملات سایبری . 2. اقدامات مربوط به مجازی سازی سرورها جهت ارتقا امنیت ، سرعت و نیز ذخیره فضای بیشتر و توانایی کنترل و نظارت متمرکز بر سرورها. 3. ارائه اینترنت امن به کاربران و کنترل کیفی ، حجمی و زمانی و نظارت بر امنیت و کارکرد صحیح آن. 4. مانیتورینگ و نظارت بر لینکهای اختصاصی برای ارتباط داخلی با مراکز دیگر و لینک های ارتباط اینترنتی . 5. اقدامات زیرساختی برای بهبود شبکه و ارتباطات و طراحی و اجرای Network Plan و ارائه راه کار و طریق جهت هرچه بهتر شدن ارتباطات داخلی و اینترنتی . 6. انجام تمامی کارهای پسیو مربوط به مرکز تهران . 7. بک آپ گیری منظم از اطلاعات مورد نیاز مرکز تهران و طراحی و نحوه اجرای نسخه پشتیبان 8. راه اندازی و نگه داری و رفع اشکال سرورها و سرویسها مانند سرویس Backup، آپدیت ویندوزها ، فایل سرور و ... . 9. انجام امور مربوط به اکتیو و دامنه شبکه مانند ایجاد کاربر ، ایجاد سطح دسترسی ، ایجاد گروهای مشخص با دسترسی های اختصاصی و... . 10. انجام بررسی های روزانه شامل ارتباطات داخلی و خارجی ، کنترل سرورها ، بررسی نسخه های پشتیبان ، بازدید اتاق سرور و 11. مستند سازی و جمع آوری اطلاعات مربوط به سخت افزار و نرم افزار سیستم ها و سرورها و زیرساخت شبکه . 12. نصب ، راه اندازی ، آپدیت و مانیتورینگ آنتی ویروس بر روی تمامی سیستم ها و سرورها . 13. نصب و راه اندازی نرم افزار های تخصصی بر روی رایانه های کاربران . 14. پشتیبانی و رفع عیب و بازیابی نرم افزارهای ستاپها (خصوصا ستاپ های فاقد پشتیبانی نرم افزاری) 15. تعمیر و نگهداری تمامی سیستمهای کاربران از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری و بررسی منظم و رفع اشکال سیستم ها در صورت نیاز . 16. پشتیبانی نرم افزارهای اداری مانند اتوماسیون اداری و نرم افزار حضورغیاب کارمندان و ... 17. ارائه راهکار جهت سیستمی کردن و کاهش هزینه و بهتر شدن گردش کار . 18. نصب ، ایجاد دسترسی و بررسی دوره ای و رفع اشکال پرینترها و لوازم جانبی رایانه ها . 19. برگزاری جلسات ویدئو کنفرانس با مراکز تهران ، اراک و ماهشهر و شرکت های بین المللی . 20. پشتیبانی تجهیزات رایانه ای برگزاری جلسات آموزشی در مرکز تهران و همچنین برقراری ارتباط جهت جلسات آموزش از راه دور.